marți, 27 mai 2008

CULTURA BUDEI

In ultima vreme am umblat mult. Mai ales prin tara. Zile, saptamani.
Si, logic, am intrat in multe bude.
Curul meu a privit mai multe bude straine in ultima perioada decat sa..priveasca buda de acasa.
Este o vorba... oglinda unui asezamant e buda. Daca e curat, daca e ok... atunci iti da o perceptie ok si asupra locului unde te afli.
Tinand cont de statusul meu de..nomad in ultima perioada, nu am putut evita budele din trenuri. Rapid, Intercity, sau alte marfare cu vagoane de dormit.
Unele mai curate, alte mai putin.
Cert este ca am intalnit cateva inscriptii pe acolo, care m-au determinat sa vi le impartasesc si voua.
Prima dintre ele mi-a distrus ideea de bine pe care ti-o inoculeaza o buda curata. Ca sa nu fiu prea subtil: buda lucea de curatenie, dar...murdaria gramaticala scrijelita cu pixul pe o bucata de foaie de caiet de mate, iti dadea un gust amar. (e buda unui vagon de dormit a unui tren Bucuresti - Arad)
A doua inscriptie plina de...gramatica (de data asta a limbii engleze), am gasit-o intr-un tren al infernului, cu care am calatorit in ajun de Pasti, de la Cluj la Iasi (trenul era acc Satu-Mare - Galati). Am calatorit la clasa 1 (!) cu zeci de oameni stand calare pe genti printre scaune (vagonul nu era compartimentat), si plin de betivi si tigani calare unii pe altii pe hol, la buda. Dupa ce am trecut de ei, am gasit o inscriptie in engleza din care am aflat ca in engleza nu se zice "stopped" ci..."stoped"(?)
Sa trecem la lucruri mai vesele. Printre cele mai interesante inscriptii de pe usile toaletelor, in restaurante, se numara ceea ce va prezint si voua in continuare. Nu pictograme cu jobenuri/fuste sau alte texte pt diferentierea toaletelor pt barbati de cele pt femei.
Ci un text extrem de explicit. Foarte tare.
E vorba de budele dintr-o cafenea din Cluj Napoca (nu i-am retinut , din pacate, numele), o cafenea cu un..concept interesant: jumatate cafenea, jumatate magazin de haine de fitze, totul...in open-space...

5 comentarii:

Anonim spunea...

Hahaha. Oare de ce nu ma mira, ci din contra ... ma amuza!?
Iti spun eu ... pentru ca suntem o tare de analfabeti, si asta incepand de la cel mai inalt nivel.

justina spunea...

Mi s-ar fi parut si mai tare daca''fitza'' de cafenea cu pricina, ar fi avut textul extrem de.. explicit afisat in limba romana!!
Ala da, concept interesant!!!

Traian spunea...

EXACT LA ASTA ma gandeam si eu!
Ar fi super tare, ca...MAI ALES INTR-O LOCATIE DE FITZE...la baie sa scrie pe usi: "CAMERA PULELOR" / "CAMERA PIZDELOR" (la singular ar fi...trist:) )

Anonim spunea...

Hm...pai fratilor, buda inca nu s-a inventat pentru toata lumea, abia acum v-ati dat seama de treaba asta? Badea Ion sau lelea Frosina, de la Cucuietii de Munte, se suie cu picioarele pe buda...ca la ei acasa asa se face! Sint multi care sint prost crescuti, sint multi care n-au nici o taina cu civilizatia si, da Birkof, ai dreptate, sint foarte multi analfabeti...
De doua ori pe an fac si eu drum lung cu trenul. Va jur ca, de 10 ani incoace, numai cit ma gindesc la drumul cu trenul, chiar inainte de a iesi din casa, vreau nu vreau, merg ca si teleghidata la buda. Eu nu ma duc in alta parte la buda nici daca stiu ca mor. O fi paranoia, credeti ce vreti, dar asta este : mi-e groaza, mi-e greata si sincer, mi-e si frica.
Nu e de amuzat...e de plins fratilor! ca ne dam rotunzi, ca cica sintem in rind cu lumea buna....
Si ca sa fac haz de necaz, imi dau si eu cu parerea despre "fitza" din cafeneaua mentionata de Traian : unde se termina Romania incepe fantezia...ca la asta sintem al dracu' de buni!

Chucky spunea...

Ma faci sa imi para raul ca nu mergem si noi cu trenu in tzara. Iti dai seama ce iesea daca eram si eu, si coco in trenu' ala. Pfoaaaaa....bagam si noi cateva afishe cu instructiuni. Katerik cu budinca! Oricum belea blogu.....te pricepi. Sa vezi cand incepe liga 2......=))!!! Bafta!