joi, 22 ianuarie 2009

TI-AI DESCHIS INTERNETUL?

sau
DERAIERILE DIALOGULUI HIBERNAL

Zi insorita de ianuarie.
Cu un "fsss" prietenos, se inchid usile autobuzului cu numarul 4546 din database-ul RATB.
Numarul sare in ochi pentru ca e format din cifre mari aurite, destinate in general pentru a fi lipite cu un glue ieftin pe usa metalica - leit-motiv al iesirii din saracie, mai ceva decat rozeta de ipsos din jurul lustrei pre-decembriste - pentru a afisa numarul apartamentului. "4546" lipit pe geamul cabinei soferului straluceste mai tare decat un alt numar, "368" scris de-o schioapa, din leduri, pe fruntea autobuzului.
Pe doua scaune alaturate - Olga si prietena ei; sa-i zicem Agripina. Numele ei nu a fost vehiculat in dialogul surprins intre statiile "Favorit" si "Stirbei-Voda".

Olga si Agripina se stiu demult. Cu siguranta si-au impartasit si primii fiori erotici si s-au sfatuit daca e bine sa se marite fiecare cu "tipul" cu Dacie 1300, respectiv Moskvici.
La Revolutie se bucurau ca au facut armata inainte, pentru a nu fi surprinse de teroristii arabi. Desi, nah, arabii stiau sa se distreze...
Cuvintele intre ele se leaga incredibil. Se completeaza una pe cealalta intr-o nota de glamour-itate geriatrica. Intriga intervine doar cand e greu de facut diferenta intre ceea ce povestitorul banuieste ca ar fi "balaurul Dial-up" si "balaurul LAN"

- Bun, si tu cand deschizi computerul, ce-ti apare?
- Ce sa-mi apara? Imi apare mai intai si apoi se deschide normal.

- Ce-ti apare mai intai?

- Ce stii. Cum trebuie sa apara...

- Bun. Si apoi ce faci?

- Pai deschid Internetul. Apas pe el.
- Pai de ce?

- Pai ca sa intru pe el.
- Pai eu nu deschid nimic. Nu-mi trebuie.
- Da, dar eu mai intru pe messenger.
- Pai si eu intru, dar nu mai apas pe nimic. Intru pe mess si gata, nu mai deschid niciun Internet.
- Pai eu deschid inainte. Si abia dupa aia intru pe messenger.
- Hahahaha! Adica tu deschizi inainte internetul si dupa aia intri pe messenger??!! Hahahaha! Pai de ce? Eu intru direct.
- Ma rog, asa fac eu.

- Ce sa mai zic... treaba ta.

- Da' ai vazut ce bine il imita ala la voce pe Adrian Nastase? Incredibil!
- Da, dar stie sa faca bine si vocile pitzigaiate. Oricum e extraordinar.
- Eu am deja 11 prieteni.
- Eu am 12 , dar o astept si pe Sonia sa intre. Mi-a zis ca isi face cont.
- Cum arata bonul ala?
- E patrat, cu o stampila pe el. Uite! (i-l arata)
- Da, e patrat, asa e.
- Oricum aseara Ninel era intrat, dar avea scris in dreptul lui "Bushy"
- O fi fost ocupat, o fi fost bizi.

- Nu ca nu scria "Busy". Era si un "h" acolo. Era "bushy". Si nu am stiut ce sa cred.

- O fi fost ceva scris in franceza, ca stii ca el sta mult in Franta.

- Nu e nicio franceza, ai innebunit. "Bushy" nu exista in franceza.

- Nu stiu ce sa zic...

- Mda. Si avea si un semn de "interzis" mic, acolo, in dreptul lui. Mi-a fost frica sa-i scriu ceva. Am zis ca, daca ma vede el, imi scrie el, eu nu aveam niciun "interzis"
- Olgaaa!

- Da?

- Trebuia sa coboram aici.
- Da' chiar. Asta e. Coboram la Stirbei

- Da. Era cel mai bine sa coboram aici.
- Nu mi-am dat seama. Lasa ca e bine si la prima. Luam 385.
- Hai ca am ajuns in statie.

("Agripina" si Olga)


= SFARSIT =

3 comentarii:

zurliu spunea...

zici că-s faze din Caragiale :)

upseanu spunea...

asha oare or sa se distreze pushtii shi de noi????

Traian spunea...

Upsene drag, numa' viata ne va confirma (sau infirma) ipoteza ta:) Sa dea Barbosu' sa fie lunga (viata)!